Objednávej
dárkové poukazy
FitKitchen!

Vyber si jakýkoliv program na libovolně dlouhou dobu. Překvapujme spolu!

Zanechte nám na sebe kontakt, náš Operator se
s vámi spojí a pomůže vybrat vhodný tarif

Jaká je ideální váha

Jaká je ideální váha? Nejste sami, koho zajímá odpověď na tuto palčivou otázku. Chcete zhubnout, nebo naopak přibrat? Potřebujete vůbec něco dělat s vaší aktuální hmotností? Možná se trápíte zbytečně. Optimální váha je totiž velmi individuální a ovlivňuje ji celá řada faktorů.

Seznamte se s tím, jak si jednoduše vypočítat optimální váhu a jaké faktory byste měli zohlednit, abyste došli k co nejpřesnějšímu výsledku.

Ať už zjistíte cokoliv, stále platí, že bez kvalitního a vyváženého jídelníčku se neobejdete.

Ideální váha podle BMI

BMI (Body Mass Index) není žádná převratná novinka. Jedná se o poměrně známý ukazatel, s jehož pomocí zjistíte, jak jste na tom s hmotností s ohledem na vaši výšku. Nebojte se, nemusíte nic složitě počítat. Online kalkulačka veškerou práci provede místo vás a výsledek si můžete přečíst okamžitě.

Jaké údaje musíte vyplnit?

  • Věk
  • Výšku - nehádejte, změřte se. Stůjte rovně s patami u zdi. Požádejte někoho, aby vám přiložil pravítko na hlavu a tužkou udělal rysku.
  • Aktuální hmotnost - zvažte se ráno na lačný žaludek a po návštěvě toalety. Ideálně bez oblečení a samozřejmě naboso.

Pozor! Aktivní sportovci a senioři mají výsledek často zkreslený. Svaly váží víc než tuk. Naopak senior, kterému vyšla optimální váha, může mít větší podíl tuku než svalů.

Uveďme si konkrétní příklad. Jaká je ideální váha při výšce 168 cm?

BMI = váha : výška ²

Vyšel vám výsledek 18,5 až 24,9? S ohledem na tuto konkrétní výšku to odpovídá hmotnosti v rozmezí 54 až 67 kg. Pro přesnější výpočet je ale nutné zohlednit také váš věk a pohlaví.

Ideální váha - tabulka zohledňující výšku

Výška v cm Optimální váha v kg
155 45 až 58
160 49 až 61
165 52 až 65
170 55 až 69
175 58 až 73
180 62 až 78
185 65 až 83

Pokud nechcete znát jen orientační číslo, doporučujeme provést celkovou diagnostiku, kdy vám dietolog změří svalovou hmotu a množství tuku a vody v těle.

Jak se dostat na optimální váhu?

V prvé řadě byste si měli uvědomit, že hmotnost je jen číslo, které samo o sobě nemusí nic vypovídat. Na prvním místě by vždy mělo být zdraví. Nezáleží na tom, kolik a jak rychle zhubnete/přiberete, ale jakým způsobem jste toho dosáhli. Zkusili jste některou drastickou dietu, nebo se cpete bez rozmyslu tučnými potravinami v dobré víře, že konečně naberete pár kil navíc?

Strava je extrémně důležitá. Aby vše fungovalo tak, jak má, musí být perfektně vyvážená. Bez kvalitních a nutričně bohatých potravin zdravě nezhubnete ani nepřiberete.

Zdravý jídelníček není nejrychlejší, ale je nejjistější cesta k trvalému úspěchu.

Ideální tělesné hmotnosti můžete dosáhnout bez hladovění

Když jíte zdravé potraviny, které obsahují přesně tolik živin, kolik potřebujete, hubnete sice pomaleji než při jednostranné dietě, ale máte jistotu, že hubnete zdravě. Příjemným bonusem navíc je fakt, že nebudete hladoví a bez energie.

Na stejném principu funguje i jídelníček, který má za cíl nabírání svalové hmoty. I přibírání má svá pravidla, která je nutné dodržovat, abyste nabírali svaly a ne jen tuk. Ten se navíc může začít ukládat v problémových partiích.

Nemusíte se bát, pokud s výpočtem kalorického příjmu a zdravým vařením nemáte žádné zkušenosti, nebo na něj nemáte čas. Začněte odebírat naše zdravé krabičky a ověřte si na vlastní kůži, že redukce hmotnosti není jen tvrdá řehole plná odříkání. Na zdravých pokrmech si můžete i skvěle pochutnat!

Vypočtěte si na našem webu optimální denní kalorický příjem. A zkuste si vyzkoušet zkušební jídelníček a ochutnat naše vynikající jídla.

Objednávej
dárkové poukazy
FitKitchen!

Vyber si jakýkoliv program na libovolně dlouhou dobu. Překvapujme spolu!

Zanechte nám na sebe kontakt, náš Operator se
s vámi spojí a pomůže vybrat vhodný tarif